Endodonție

Timp de așteptare scurt
Respectăm orele de programare stabilite
Fără durere
Ne asigurăm în permanență de confortul pacientului
Gamă largă de tratamente
Redăm sănătatea și funcționalitatea zâmbetului

Endodonția este ramura stomatologiei care tratează rădăcinile dentare. Cariile simple se pot complica ajungând la rădăcina dintelui. Inflamația nervului cum este pulpita acută seroasă sau purulentă, poate duce la necroză, apoi la gangrenă simplă și complicată.

Tratamentul radicular constă în curățarea, decontaminarea, lărgirea canalului cu instrumente și ace endodontice mecanice și mecanic rotative. După sterilizarea si curățarea canalului se obturează radicular cu materiale speciale pentru a preveni colonizarea microbiană.

Un dinte tratat necorespunzător în canalul radicular poate duce la probleme grave (de exemplu, chisturi la vârful rădăcinii) și, în cele din urmă, poate conduce la extracția dintelui.

Ce urmărim cu ajutorul tratamentului endodontic?

Canalul începe de la vârful rădăcinii, parcurge întreaga lungime a dintelui și ajunge până la coroană. Nervul dentar și vasele de sânge sunt cuprinse în canal. Pulpa dentară este formată din aceste două componente. Pulpa dentară servește ca sursă de "hrană" și protecție pentru dinte.

De asemenea, poate simți schimbările de temperatură, motiv pentru care putem simți disconfort sau durere atunci când mâncăm alimente prea reci sau prea fierbinți. După ce pulpa unui dinte este afectată de carii, acesta nu se mai poate vindeca singur și necesită tratament. Astfel este nevoie de tratamentul endodontic.

Pulpa unui dinte care are o carie, o fisură adâncă sau o fractură este infectată de bacterii din mediul bucal. Aceste bacterii se vor acumula în număr în timp și vor avea un efect asupra osului în care este plasat dintele.

Etapele realizării tratamentului

Pe scurt, scopul terapiei endodontice este de a repara și de a restaura un dinte deteriorat sau bolnav. Tratamentul endodontic cuprinde mai multe etape și este necesar atunci când o carie dentară progresează lent prin smalț și dentină până în camera pulpară în timp. Pacientul are o infecție la nivelul pulpei.

Pregatirea canalului radicular

În timpul acestei etape se utilizează sisteme manuale, rotative sau o combinație a celor două. Abordarea acestei etape influențează întregul tratament. Vârful rădăcinii trebuie să fie conic, cu un diametru mic.

Scoaterea nervului

În etape, aceasta se va realiza utilizând o varietate de substanțe chimice. Fiecare substanță are o funcție proprie în dezinfectarea canalului radicular.

Obturația de canal

Se va folosi o pastă și o gutapercă pentru a sigila canalul radicular prin tehnica clasică sau modernă de obturație 3D.

Tratamentul endodontic realizat la microscop

În trecut, tratamentul de canal era un tratament anevoios și consumator de timp, care necesita numeroase vizite la dentist. Tehnicile utilizate în obturațiile dentare s-au dezvoltat până în punctul în care tratamentul de canal a devenit o procedură rapidă și nedureroasă.

Anestezicele moderne, instrumentarul, tehnologia digitală de imagistică, modalitățile de mărire și iluminare au făcut din tratamentul de canal o procedură rapidă, nedureroasă și foarte eficientă.

Un tratament de canal efectuat în mod corespunzător poate readuce dinții pacientului la starea lor inițială și, cu o îngrijire adecvată, poate preveni problemele viitoare. Utilizarea microscopului în tratamentul de canal a dus la o mai bună calitate a tratamentului și la rate de succes mai mari pentru dinții care sunt dificil de tratat cu tehnici tradiționale.

Avantajele tratamentului endodontic la microscop:

• Procedură simplă și rapidă;
  • Tratament eficient;
  • Procedură nedureroasă;
  • Dinții pot fi salvați;
  • Precizie sporită;
  • Protejează dinții vecini de bacterii;
  • Rezultate durabile.

Profesionalism, dăruire și un mediu primitor! Dental Craft este aici pentru a avea grijă de sănătatea dumneavoastră orală!

Socilită chiar astăzi o programare

Zâmbetul tău este prioritatea noastră!