Timp de așteptare scurt
Respectăm orele de programare stabilite
Fără durere
Ne asigurăm în permanență de confortul pacientului
Gamă largă de tratamente
Redăm sănătatea și funcționalitatea zâmbetului

Parodontoza este o boală progresivă a țesuturilor care susțin și fixează dinții, caracterizată prin pungi de puroi care se dezvoltă local în timp și duce la pierderea dinților. Aceasta afecțiune poate apărea fără ca pacientul să resimtă simptomele. Gingivita se poate transforma în parodontoză dacă nu este tratată.

Parodontologia include toate tratamentele și procedurile care sunt utilizate pentru a preveni evoluția bolii parodontale.

Boala gingiei sau boala parodontală se dezvoltă atunci când bacteriile care se găsesc în mod normal în gură se deplasează de-a lungul gingie, unde pot fi dificil de spălat. Adesea, bacteriile se ascund sub o placă întărită numită tartru care este o combinație de reziduuri alimentare și bacterii.

Pe măsură ce aceste bacterii se înmulțesc, ele elibereaza toxine (enzime erozive) care determină scaderea țesutului gingival de pe suprafata dintelui. Cu cât gingiile se retrag mai mult, bacteriile pot ajunge în cele din urmă la rădăcina dentară, provocând infecții și slăbirea rădăcinii, ceea ce poate duce, în cele din urmă, la pierderea dinților.

Cauze:

Parodontoza are o varietate de cauze. Placa bacteriană și tartrul sunt cele mai importante elemente care facilitează apariția acestei afecțiuni dentare. Cu toate acestea, pot exista o varietate de motive pentru parodontoză, inclusiv:

• Factori ereditari
  • Condiții psihologice
  • Obiceiuri vicioase (precum fumatul)
  • Stilul de viață alimentar
  • Igienă orală deficitară
  • Probleme ale sistemului imunitar
  • Diabetul și vârsta înaintată se numără și ele printre cauzele acestei boli.

Simptome:

Gingivita este o formă ușoară de parodontoză care afectează gingiile. Primul semn sunt gingiile inflamate, devenind roșii. În același timp, pot apărea disconfort și iritații la nivelul gingiilor, precum și sângerări în timpul periajul zilnic. Pacientul poate avea dureri în timp ce mestecă alimente sau când intră în contact cu alimente reci sau fierbinți și poate avea o respirație urât mirositoare, persistentă.

Cum pot preveni boala gingiilor?

Cea mai bună modalitate de a preveni boala parodontală este să vizitati medicul dentist cât de des este posibil. De asemenea, este important să evitați consumul multor alimente dulci, care servesc drept sursă de hrană pentru bacterii.

Tratamentul bolii parodontale

Controalele regulate la cabinetul stomatologic sunt necesare pentru a păstra dinții și gingiile sănătoase și pentru a detecta parodontoza. În majoritatea cazurilor, boala parodontală este tratată în două etape:

Nechirurgical

În prima etapă a tratamentului, se utilizează detartraj dentar și periajul expert pentru a reduce numărul de germeni din gură și tartrul.

Următoarea etapă este realizarea chiuretajului subgingival, în câmp închis. Se introduc instrumente precise, între gingie și dinte, cu scopul de a scoate infecția și existența tartrului din zona afectată.

Această operație se realizează sub anestezie locală de către stomatologi, astfel încât să nu existe niciun disconfort. În cele din urmă, regiunea tratată este spălată cu soluții antiseptice și, dacă este necesar, se administrează medicamente pentru gingii.

Chirurgical

Dentistul va tăia gingia și va elimina tartrul din jurul rădăcinii dintelui pentru a curăța zonele greu accesibile.

Laserul cu dioda este un tratament de ultimă generație, utilizat pentru boala parodontală. Această tehnică poate fi utilizată pentru a decontamina pungile parodontale, pentru a stimula vindecarea gingiei și pentru a realiza reconturarea atraumatică a marginii gingivale. Laserul este o tehnică minim invazivă, pentru chirurgia parodontală, care ajută la stabilirea condițiilor biologice necesare pentru a reatașa gingia la dinte.

Laserele sunt folosite pentru a distruge bacteriile dentare și țesuturile deteriorate, pentru a accelera vindecarea, pentru a minimiza durerea postoperatorie și nevoia de antibiotice. Tratamentul cu laser poate fi utilizat împreună cu terapia parodontală tradițională pentru a ajuta la ameliorarea simptomelor și este o opțiune excelentă pentru procedurile chirurgicale și de biostimulare.

Prevenirea bolii parodontale

Pentru a evita problemele gingivale, este esențial ca fiecare dintre noi să mențină o îngrijire dentară adecvată. Pentru a preveni neplăcerile, întreținerea dinților trebuie făcută cu atenție. De asemenea, ar trebui să folosească instrumente de curățare suplimentare, cum ar fi ața dentară, apa de gură, periuțele interdentare și racletele pentru limbă. Mai degrabă, nu trebuie să faceți nimic ieșit din comun.

Pacienții trebuie doar să acorde mai multă atenție spălării pe dinți de două ori pe zi și să folosească tehnica de periaj corectă. Periajul corect trebuie să se facă întotdeauna pe verticală, de la gingie la dinte, niciodată pe orizontală sau de la dinte la gingie, pentru că astfel se împiedică particulele de alimente să ajungă între dinți.

Profesionalism, dăruire și un mediu primitor! Dental Craft este aici pentru a avea grijă de sănătatea dumneavoastră orală!

Socilită chiar astăzi o programare

Zâmbetul tău este prioritatea noastră!